Exkurze do ŠKODA AUTO Mladá Boleslav a.s.
Zde jsme navštívili dvě výrobní haly. V první byla lisovna a svařovna. V lisovně jsme viděli obrovské raznice na kapoty a další části aut, které byly rozlišeny podle barev. Každá barva raznice byla na jiný typ auta. Poté jsme se vydali do haly, ve které se auta lakují a následně kompletují. Na několika linkách zde auto dostává všechny možné plastové a gumové komponenty, palubní desky, sedačky, světla atp. Průměrný čas na jedné této lince je 1 minuta a na kompletaci se podílí několik specializovaných týmů. Po prohlídce hal jsme se vydali na prohlídku depozitáře a muzea. V depozitáři jsme viděli například závodní auta a několik modelů aut, která nikdy nebyla uvedena na trh. V muzeu pak bylo auto, ve kterém jezdil i první československý prezident T. G. Masaryk. Zde byla auta seřazena od počátku založení firmy, ale první byla překvapivě kola a motocykly od firmy Laurin & Klement. Tato firma se po nějakém čase spojila s firmou Emila Škody a vznikla takzvaná Škodovka, která funguje dodnes. Po jízdních kolech a motocyklech byla vystavena ta nejstarší auta ještě právě od firmy Laurin & Klement a byl zde vidět i postup zdokonalování. O několik aut dál byla už naše známá ŠKODA. Jsou zde vystaveny i dva modely z roku 2011 a 2014, které také nikdy nebyly uvedeny na trh jako některá auta z depozitáře.
A nakonec celkové shrnutí celého dne. Exkurze byla moc vydařená, historie a vývoj aut u nás bylo zajímavé a vidět na vlastní oči, jak se vyrábějí a montují nová auta byl velký zážitek.
Natalie Šedivá 2. BV